A jobb agyféltekés rajzolás közben a jobb agyfélteke vizuális képességeit előtérbe helyezve, a látványra koncentrálva rajzolunk. Valójában megtanuljuk, meglátni, amit nézünk. Aki képes egy ceruzával leírni a saját nevét, az képes elsajátítani a jobbféltekés rajzolás fortélyait, hiszen a kéz nem ügyetlen. Egy jobb agyféltekés rajztábor keretein belül tudatosan fejlesztjük a meglátás képességét, majd a látottak alapján készül el az alkotásunk.

Közösség ereje a jobb agyféltekés rajztáborban

Érdemes megkeresni azokat a közösségeket, akik ugyanolyan erős késztetést éreznek bizonyos tevékenységek iránt mint mi magunk. A kortárs közösségek nagyon meghatározóak az ember életében. Ebben az esetben nem egy kényszerközösségről beszélünk, ahová ha tetszik ha nem, be kell illeszkedni mint az iskolában, vagy egy munkahelyen. Egy jobb agyféltekés rajztáborban nagy valószínűséggel olyan kortársak közé kerülhet az alkotó, akik hasonló késztetésekkel, hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek. Egy ilyen alkotó közösség azonban nem csak azonos életkorúakból épülhet fel, hanem érdeklődési kör alapján, a korosztályok közötti hidat is jelent, hiszen rajzoláshoz a gyermektől a nagyszülőig bárki érezhet kedvet.

Jellemző, hogy gyerekeink számára nyári hasznos időtöltés gyanánt keressük a rajztábort, és alapvetően az ő igényeikhez igazodik a program. Nem mellékes az sem, hogy valószínűleg olyan családokból érkeznek ide a gyerekek, akiknek értékrendje elég nívós, és anyagi helyzete is elég magas ahhoz, hogy egy ilyen foglalatosságot lehetővé tegyenek a gyermekük számára, annak minden tárgyi anyagi feltételével együtt.

A művészet szeretete, a közös alkotás öröme

Tehát megállapíthatjuk, hogy ez a rajztábor, egy minőségi kortárs közösség lesz a gyerek számára. Olyan modelleket sajátíthat el itt, amelyről tudjuk, hogy segíteni fog egy közös identitás, kialakításában. A közös identitás nem más, mint művészet kedvelése, a szemlélődés módszere, a saját önálló vélemény megalkotása, megbeszélése a többiekkel. A különféle látásmódok egyeztetése során egymás gondolkodásmódját ötleteit megismerve, a gyerek megtalálja saját helyét barátokra lel. Az alkotás során nem csak az önkifejezés, a saját elképzelés megvalósításának öröme lesz hasznos tapasztalat. Az instruktor keze alatt fejlődési lehetősége van a gyermeknek. Megtapasztalja a befektetett munka örömét és eredményességét.