Amikor felnőttek rajzoktatásáról van szó, sokakban felmerülhet a kérdés, hogy milyen hozadéka lehet annak, ha egy felnőtt csak úgy elkezd rajzolással foglalkozni? A rajztanfolyam felnőtteknek csak egy hobbi vagy annál sokkal összetettebb ez a kérdés?
Az alkotás öröme
A rajzolás már önmagában is egy olyan komplex folyamat, aminek fizikai és lelki hatásai vannak. Legtöbb felnőtt azért kezd el rajzolni, mert gyermekkorban ez a tevékenység nagy sikerélményt jelentett számára, de a sors úgy hozta, hogy nem volt lehetősége kibontakoztatni a tehetségét. Így felnőtt korban, sokszor már nyugdíjasként, amikor lehetősége nyílik rá, visszatér a régi élménykehez és örömmel kezdi újra az alkotást. Az alkotás öröme, az alkotó közösségben való jelenlét a rendszeres gyakorlás pozitív hatással van az emberek lelkiállapotára, személyiségére.
Az alkotó érző ember
Az embernek igénye van a szépre. Sokaknak olyan neveltetésben volt része, ahol a cselekvés hasznosságára koncentráltak, pontosabban arra, hogy amire az ember időt fordít, annak legyen pénzügyi haszna, bevételt hozzon, vagyis dolgozzon! A rajzolgatás ilyen szemszögből nézve „úri huncutságnak” tűnhetett. Sok tehetséges embert saját szülei beszéltek le arról, hogy művészettel foglalkozzon, mert „az nem munka fiam” vagy „abból nem lehet megélni, tessék valami normális munkát választani.” S ezzel elvették a gyerek önbizalmát, kukába kerültek a rajzok, oda lett a csírázó lelkesedés.
Rajztanfolyam felnőtteknek – ÚJRAKEZDÉS
A tehetséges felnőttnek soha nincs késő újrakezdeni, és megélni a rajzolás folyamatának örömét, valamint azt a boldogságot, amikor egy-egy sikeres mű megszületik a kezei alatt. A rajztanfolyam felnőtteknek arra a koncepcióra épül, hogy visszahozza a tanuló felnőtt életébe azt a látásmódot és önbizalmat, aminek fejlesztése korábban félbemaradt. Felnőttként a rajzolás tanulása még kezdő szinten is rendkívül gyors fejlődési ívet ígér. Miért? Mert a felnőtt minden képessége fejlett szintű , csak össze kell hangolni ezeket a meglevő képességeket.
A rajzolás nagyon komolyan igénybe veszi a felnőtt tanuló figyelmét, finommotoros képességeit. Egyfajta próbatétel aminek semmi kockázata nincs. Ezzel szemben hozadéka az érzelmi intelligencia fejlesztése, önismeret, a jobb és bal agyfélteke harmonizálása. A szorgalmas gyakorlás során az ember szembesül a saját próbálkozásaival. A mai bal agyféltekés racionális világ elfojtja a kreativitást és letörte az önbizalmat. Sokan úgy vélik… – Ó én nem tudok rajzolni, kétbalkezes vagyok… – Másik jellemző mondat – nekem soha nem volt kézügyességem – mintha a rajzolás a kéz ügyességén múlna!
Örömhír, hogy aki képes egy ceruzával szöveget írni, annak pont elég kézügyessége van ahhoz hogy ragyogóan rajzoljon! Ezért mindenkit arra biztatok, hogyha egy csöpp késztetést érez magában, nyugodtan kezdjen bele, menjen el az egyik felnőtteknek szóló rajztanfolyamra. Az a felszabadult, elégedett öröm, amit egy elkészült rajz fog jelenteni, megéri, hogy kimerészkedjünk a csigaházból. Dobjuk le magunkról a régi gátlásokat, és szabadítsuk ki a bennünk élő gyermeket, aki tudja, hogy ő zseniálisan rajzol! Az otthonunk falát díszítő alkotásokat rendszeresen meg fogják dicsérni a vendégeink. A rajzolást újrakezdeni soha nem késő!